עד להגעת הבריטים ב-1918, נמל יפו היה כמעט הנמל היחיד שפעל בישראל, שכן בתקופת הטורקים נבנו מסילות לשם העברת סחורות ולא ניתנה חשיבות לשינוע ימי של סחורות. מאחר והבריטים ראו בשינוע ימי דבר בעל ערך וחשיבות, הם בנו את נמל חיפה, שהינו נמל עמוק-המים הראשון בארץ שמאפשר שינוע סחורות בהיקפים גדולים באופן משמעותי ביחס לתקופות אחרות.
כל הנמלים מובילים לאשדוד
קצת לאחר קום המדינה נלקחה החלטה משמעותית להרחיב את האפשרויות הימיות של ישראל ובסוף 1963 הוקם נמל אשדוד הישן. בשעתו, דובר בנמל אשר ספק מענה לפריקת סחורות ובסוף שנות ה-70 הוקמו גם בנמל חיפה וגם בנמל אשדוד רציפים ייעודים לפריקת מכולות, בהתאם לצרכי השוק המשתנים.
או יותר נכון ל-HCT
מתוך הבנה של משמעות שערי הים של ישראל בזכות הנמלים והחשיבות על הקפדה על סדרי עבודה תקינים ותחרות בריאה, התקבלו החלטות ממשלתיות שאפשרו את הקמת נמל הדרום החדש, נמל מתקדם המאפשר פריקת סחורות מכל הסוגים בצורה מקצועית ויעילה, המפוקח ומנוהל בדרך שמאפשרת תפעול יעיל ומיטבי.
כל מה שרציתם לדעת על HCT ולא העזתם לשאול
נמל HCT משלב יכולות, ועתיד הסחר הימי נראה אחרת לגמרי
תוכניות הפיתוח העתידי של הנמל כוללות הרחבות, שכלולים ושדרוגים רבים וביניהם:
אם אתם רוצים לדעת עוד על הנמל, האפשרויות שאנו מציעים ללקוחות, ספקי שירותים ועובדים, או בכל עניין אחר, צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם